tisdag 8 juli 2014

Den sista biten

Jag kommer att lämna tillbaka det sista av dig, för jag har en grej kvar. Jag sparade den för att vara säker på att det aldrig riktigt skulle byggas en vägg mellan oss. Jag kommer att lägga den sista biten i händerna på dig och jag kommer att ta farväl. Farväl till all destruktivitet och alla hopp om att du skulle ändra dig. Jag har aldrig riktigt vetat vad jag skulle göra om du gjorde det ändå, jag hade inte stannat för dig.
Jag hittade den när jag städade, av en slump så föll den ur en vas och vem vet varför den låg där.
Hursomhelst kommer den komma och jag föreslår att du tar in betydelsen av den, frågar vad värdet av den var för dig. Jag kan inte behålla den för det påminner om någonting som jag hatar att förlora. Det påminner mig om att det är över och om att någonting som var så fint och äkta egentligen bara var lögner och tidsfördriv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar