torsdag 3 april 2014

Livets CV

Jag glömmer så lätt vad som hänt, vad jag har gjort och åstadkommit. Det enda jag minns är känslorna jag haft för saker och människor. Och så är det ju det här med mig och listor som är så himla roligt, jag har flera block hemma som jag fyllt med listor över allt möjligt. Så varför inte köra en lista med det jag gjort fram tills nu, viktiga saker som jag inte vill glömma (och några saker som jag nog inte borde highlighta men vafan).

Här har ni lite saker jag är mer eller mindre stolt över och som mer eller mindre gjort mig till den jag är nu:


Jag har öppnat en ciderflaska med hjälp av enbart ett elskåp (på fyllan dessutom).

Jag har vält ett helt brickställ fullt av disk.

Jag har klättrat högst upp i en ek där den lägsta grenen växte på två meters höjd (utan hjälp).

Jag har spontantatuerat in min systers namn på rumpan i Thailand.

Jag har gjort oanständiga saker i Slottskogen. 

Jag har stått med tårna utanför en klippavsats, bara för att känna hur det kändes att nästan tappa fotfästet. 

Jag har sprungit midnattsloppet samma dag som mitt 4,5 år långa förhållande tog slut.

Jag har spontanrest till Indien ensam.

Jag har gråtit på ofantligt många konserter. 

Jag har levt en hel sommar på mjölk och havrefras.

Jag har plockat mördarsniglar för pengar.

Jag har kunnat alla repliker ur en sju säsonger lång tv-serie. 

Jag har skrivit dagbok på engelska, som en karaktär ur samma tv-serie. 

Jag har vid flera tillfällen lagt mig ner på golvet och försökt se rummet ur en ny vinkel.

Jag har färgat håret inlåst på mitt rum minst sex gånger för att mamma förbjudit mig att göra det.

Jag har insett att man inte kan hata någonting utan att ha älskat det först.

Jag har spelat piano, basket, fotboll, handboll, dansat balett, jazz, disco, salsa, bugg, hiphop, magdans och balett. 

Jag har tävlat i bowling, haft eget klot och egna skor. 

Jag har liftat från Sydney till Melbourne.

Jag har dansat i Poseidon mitt i natten. 

Jag har badat i fontänen i Mölndals centrum när jag väntade på bussen.

Jag har varit kär.

Jag har blivit lämnad och jag har lämnat.

Jag har sett någon dö. 

Jag har sjungit på bröllop.

Jag har jobbat som ansiktsmålare. 

Jag har dragits till exakt samma sorts killar sedan 2011. 

Jag har använt min ugn till skoförvaring. 

Jag har varit vilsen och jag har drömt så vilt att jag aldrig velat vakna. 

Jag har varit mamma, pappa och barn. 

Jag har varit vaken fem dygn i sträck.

Jag har sovit mig igenom ett helt Star Wars-maraton. 

Jag har klättrat ut från en balkong mitt i natten. 

Jag har nattbadat utan kläder för många gånger för att kunna räkna. 

Jag har nästan kvävts på en marshmallow.

Jag har lagt hela mitt liv i händerna på åtta personer, jag har fem av dessa kvar.

Jag har skrikit på IFK-matcher.

Jag har varit oförsiktig och dum.

Jag har varit 100% ärlig och sann.

Jag har haft alla hårfärger.

Jag har levt i 23 år och jag har älskat allt jag hunnit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar