måndag 23 juni 2014

Man måste dö några gånger

Det är ju det här med visdom, att tänka strategiskt och smart, kunna se några steg i förväg och planera för att inte skada sig själv eller andra. Det är det här med tolerans, vad som ska tolereras, inte tolereras och vad man ska förlåta i slutändan. Det handlar om vilka strider som är värda att blöda lite för och det handlar om stolthet. Det gäller att sätta sig själv först för att om man inte själv är lycklig kan man inte heller göra någon annan lycklig. Man kan inte älska på ett vackert sätt innan man lärt sig att älska sig själv. Man kan viska fina saker i någons öra, men precis som bilder säger handlingarna mer än ord. Om man älskar så stannar man kvar. Älskar man på riktigt så är man inte rädd för kärlek.
Så det gäller att vara smart och hålla ihop sig själv länge nog för att hitta saker som fungerar som lim. Som varma sommarkvällar, frukost i en park, kustpromenader med skrattande vänner och att äntligen göra någonting som uppfyller fantasin om vem man är.
Håkan säger "Jag vet inte vem jag är, men jag vet att jag är din". Jag säger "Jag vet att jag inte är din, men jag vet vem jag är". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar