lördag 12 juli 2014

Losing sleep

Jag vill att du ska lägga dig i vad jag gör på nätterna, vill att du ska ligga vaken och undra. Jag vill att du ser på henne och saknar mina ögon. Jag vill att du ska se mig i någon annans rörelser och höra mig i andras ord. Jag vill att du ska ramla och inte komma upp. Jag vill att du ska må som jag har mått, gråta för att du inte vet och sluta känna för allt som någon gång haft betydelse. Jag vill se dig ligga där på gatan, full och utan hem. Jag vill att du skalar av dig själv tills du är naken, tills varje centimeter av din hud är avtäckt. Jag vill att du vaknar upp på natten och undrar vem jag är nu, att du känner dig ensam och förrådd av allt du nånsin älskat. Jag vill att du mår illa av dofterna jag använt, blind av allt som påminner om mig. 
Jag vill att du åker ut till havet och sätter dig där. Jag vill att du stannar för att du tror att vågorna ska lugna, vill att du ska inse att det inte kommer hända. Jag vill att du sätter dig i bilen och åker hem lika tom som när du kom. Jag vill att du ska känna att du inte har någonting att stå på, att marken är ett hål och att du inte kan flyga. Blöta vingar, som att meningen med att du ens andas blivit tagen. Jag vill att du ska hata dig själv klockan 02.34 när du fortfarande inte lyckats somna. Jag vill att du ska minnas och oroa dig över nästa år. När du känt någon som aldrig någonsin igen kommer låta dig komma närmare än en kontinent ifrån henne. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar