onsdag 3 september 2014

Stockholm

Jag bor här nu, i bruset och ruset. Nära någon slags medelpunkt och jag slipper stå still. Helt nya ansikten och andedräkter. Musik utanför tunnelbanan och eld på vattnet. Jag med min gympapåse och sneakers i en rörig vardag. Älskvärd stress. Fantastisk tid för flyktig för reflektion. 
Jag bor här nu.
Jag vandrar fram och tillbaka, läser tjocka filosofiböcker och dricker litervis med svart kaffe. Pluggar och låtsas vara expert på hur man gör. Köper kurslitteratur och blir glad när läraren ropar upp mitt namn. Jag skriver listor i mitt blanka block och lyssnar på en spotifylista jag döpt efter staden. 
Jag har ett liv här, mer samlat på samma plats än någon annanstans redan. Jag känner att Stockholm är min vän, vill mig väl. 
Det är här och nu som musiken ska fylla min lilla etta med kokvrå. Det är här jag får göra som jag vill och lägga ett pussel som faktiskt kan bli klart. Här finns det inga fiender, bara kärlek än så länge. Och jag ska hålla fast vid det så länge jag bara kan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar