lördag 27 september 2014

Får ingen luft

Jag tittar på dig, sitter med båda fötterna på mitt iskalla golv. Fönstret är öppet, snart vinter nu men jag stänger det inte. Du sover. På mage. Fortfarande lite solbränd. Dina axlar är bredare än midjan och det syns att du tränar dina armar. Händerna under min ljusrosa kudde. Lätta andetag, bara ryggen som rör sig.
Jag biter på naglarna och mitt mörka nagellack är skavt. Om du varit vaken hade du sagt att min blick var sådär tom igen, glansig. Jag känner att den är det, vet inte riktigt vad jag tittar på. Något slags mellanrum, jag tittar på ett mellanrum. Försvinner in i det, känner inte ens att mina fötter är kalla. I din vita t-shirt, röda trosor och mitt mörka hår.
Du är den vackraste jag vet, men jag kan inte känna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar