måndag 22 december 2014

Hej hjärtat hur mår du?
Är det svårt att sitta still?
Jagas du av tankar?
Vet du vad du vill?
Du borde gå till botten.
Med vad som håller dig.
Vaken mitt i natten.
För det oroar mig.
Jag undrar vad du tänker.
Ganska mycket nu.
För den jag höll i mörkret.
Igår var inte du.
Du vill att jag ska veta.
Men säger ingenting.
Jag ser hur orden kryper.
Innanför ditt skinn.
Det finns inget att förlora.
För jag har redan gått.
Den chansen du ska få.
Den har du redan fått.
Det här är inte nytt.
Jag vet vad du behöver.
Men jag är inte den.
Som får det att gå över.
Jag längtar efter dig.
Vaknar mitt i natten.
Försöker hitta kroppen.
Går upp och hämtar vatten.
Gråt när du är ledsen.
Tänk på vad du vill.
Och när du är redo.
Vill jag finnas till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar