söndag 7 december 2014

Och det gjorde du precis

Det skulle betyda någonting,
ikväll skulle vara betydelsefull.
Nästan overkligt. 
Istället ligger dina dofter över kroppen
och dina ögon har borrat hål på allt jag är. 
Jag vill ta dig i handen
och aldrig släppa. 
Jag är ledsen för att jag lät dig släppa mig. 
För vad är poängen utan dig? 
Det skulle betytt någonting annat,
men ingenting betyder någonsin någonting annat. 
Allt handlar alltid bara om dig. 
För att av alla reaktioner i världen
så är effekten störst av dig. 
Ruset högre, höjden högst. 
När du tar i mig så är det som att jag vet
att vad som än händer,
från och med nu och för alltid,
så kommer det inte att räcka. 
Inte om du släpper min hand
och går åt andra hållet. 
In i någon annans rum,
in i någon annan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar