onsdag 31 december 2014

När du är redo

Jag har väntat nu.
Kan du ringa mig? 
Det kommer gå fort.
Jag vill få det gjort, vill bara höra dig.
Vill bara höra dig säga.
Du vet inte att jag ville kyssa dig innan världen svalde dig.
Innan jag förlorade mig.
Innan jag förlorade mig själv.
Men om du ska lämna mig.
Om du ska lämna mig. 
Om du ska lämna rummet får du släcka mig.
Åh jag ska minnas dig och sättet du brann och sorgen du bar.
Åh det du stal och höll i dina händer och aldrig gav tillbaks.
Åh den natten livet blev till vatten, ensam på en ö.
Åh ligg kvar här bredvid mig.
När ingen annan bryr sig så ska jag trösta dig.
Titta in i mina ögon då.
Berätta för mig.
Du känns osäker men måste gå.
Gör det enkelt för dig.
Åh om du ska lämna mig.
Om du ska lämna mig.
Om du ska lämna rummet får du släcka mig.
Åh jag ska minnas dig och sättet du brann på och sorgen du bar.
Åh det du stal och höll i dina händer och aldrig gav tillbaks.
Åh jag ska sakna dig och dina hemligheter och tiden som var.
Åh jag ska älska dig.
När alla andra sviker så ska jag bära dig.
Åh jag ska leta upp dig.
Åh jag ska ge mig ut.
Och när du är redo kan du hitta mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar