måndag 21 september 2015

Kanske bara är vanlig

Jag bryr mig. Om många saker, om människor. Jag har ett stort hjärta och jag är omtänksam. Jag lägger ner tid, jag värderar andras åsikter och jag respekterar. Men jag tänker inte fejka omtanke när den inte finns där från början. Alla brinner vi för olika saker, vi har olika områden som berör oss. En person kan inte göra allt och jag är trött på pressen att vara överallt och bry sig om allt. Jag gör inte det. Jag skriker inte för alla att höra om vad jag gör för världen. För att vara helt ärlig blir jag mindre effektiv ju mer jag känner mig pressad att bry mig. Jag vill kunna göra mitt, sköta det som jag brinner för och jag vill att alla som tycker att jag borde göra mer lämnar mig ifred.
Jag vill bara kunna vara, vill ge alla en chans, vara snäll och ödmjuk, inte slänga skräp på gatan, plocka upp efter Frans och säga tack. Jag, personligen, tycker att man ska vara hjälpsam i den mån man kan och saker kommer och går. Stora och små katastrofer. Jag får panik när många omkring mig hetsar till mer engagemang. Jag kanske har andra saker omkring mig och det gör inte mig till en sämre person. Det är great om du kan splittra din fokus utan att försumma någonting. Men ibland räcker man till även om man inte är överallt eller dyker head first i varje samhällsproblem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar