onsdag 25 juni 2014

Val och kval

Jag är inte trasig, frasen som användes ganska flitigt efter dig. Jag är fortfarande hel, en hel person med hela tankar och hela känslor. Jag är inte trasig.
Ändå låg jag där, när jag kom hem från jobbet la jag mig bara ner på parkettgolvet och tittade upp i taket. Jag satte på den sorgligaste musiken, med de sorgligaste texterna, bara för att locka ut all gråt med en gång. Sparka på mig själv för att allt skulle göra så fruktansvärt ont och sen gå över. Det lämnade du mig med.
Men nu, nu är jag inte sprucken eller rädd för dig. Jag är inte rädd för mina känslor gentemot dig, jag går inte hem och lägger mig ner på golvet. Jag straffar inte mig själv för någonting du gjort, gråter inte längre över en förlorad vänskap.
Det finns något nytt i luften, nya vägar att gå. Det finns stjärnor på himlen utan moln som täcker och du är nu ett minne av någon som jag åt frukost med en gång för längesen.
Jag säljer mina ägodelar, vill inte äga, vill lossa varenda ankare och finnas till enbart som en fjäder i luften som aldrig faller till marken. Det här kommer att bli det största och bästa jag någonsin gjort.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar