måndag 9 juni 2014

Äkta kärlek

I havet av älskande människor. Tusentals. Tiotusentals. Med händerna i luften och ögonen stundtals slutna, i full extas och fullkomlig trans.
De, vi, ni, han.
Alla på något plan älskande, för man hade inte varit där om man inte älskade.
Mamma brukar säga att det är omöjligt att möta en annan person, få den där kontakten, om man inte existerar på ett likvärdigt plan. Älskar lika lite eller lika mycket.
I lördags älskade vi lika mycket, inte varandra utan något större. Musikkärlek kanske, eller kärleken till det som musiken representerar, och då möttes vi.
Det är synd att vi behöver något större att älska för att kunna mötas, men kanske är det lite typiskt oss. Jag har släppt mina aggressioner och min övertygelse av att du skulle vara källan till känslorna. För du är bara du och känslorna jag haft har jag skapat på egen hand. Det betyder att de också är, alltid kommer att vara och alltid har varit mina att kväva.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar