måndag 26 maj 2014

Jag älskar Lund, jag vill bo här. Vill att det ska vara precis som det är nu, när solen skiner på en klarblå himmel och vi ligger i gräset. 
Vi har gått på kullersten idag, köpt jordgubbar på Coop. Jag har blåa byxor och smutsiga fötter. Jag har gått barfota. Vet du om du om hur du doftar? Det vet jag. Gick förbi en kille idag som hade din parfym, tänkte på dig. 
Jag skjutsar Julia på hennes röda cykel, lyssnar på glassbilen några gator bort. Älskar Lund. Jag älskar dig och jag älskar Lund. 
Imorgon kanske jag måste åka hem, men längtar inte, vill inte tillbaka. 
Jag vill vakna upp med lust till livet, kunna cykla till min syster och äta middag i stadsparken. 
Du luktar så gott och smakar vanilj. 
Jag gillar Ramlösa och lejon. Lejon extra mycket nu. 
Vill pussa dig och älska dig som ett lejon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar