onsdag 9 april 2014

X

Hej vänner! Hej familj! Det är jag som aldrig vill fastna någonstans där jag inte vill vara. Det är jag som hoppar in mitt i en film och gråter, jag som powerwalkar mitt i natten och jag som överröstar musiken. 
Jag vill inte vara här, jag vill ut i världen och uppleva. Jag vill hoppa från flygplan och broar, jag vill färga hela kroppen med färgpulver. Jag vill klättra högst upp i träden och jag vill alltid ha bruna ben. 
Jag vill skrika från toppen av berg, spela gitarr framför lägereldar och gissa stjärnbilder på en filt på en äng klockan 03. Jag vill kyssas i turkosa hav, springa längs vattenbrynet och jag vill grilla i det vilda. 
Jag vill bo i en trädkoja, på en båt, på en smal gata i Rom. Vara tillsammans och fri med de jag älskar, resa till världens ände och tillbaka. Bli upplyst och utvecklas, rita gråa murar färgglada. 
Jag vill kunna gå ut i universum utan att mitt hjärta slutar slå så fort någon ser ut som du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar