torsdag 10 april 2014

Hög

Jag känner mig så himla glad idag, nästan skrämmande glad utan direkt anledning. Än så länge är det en sån dag där allt bara matchar, jag vaknade av mig själv imorse och hann sitta skräddare i soffan med kaffe och borsta håret. Jag valde rätt kläder med en gång, slapp springa till spårvagnen och varken frös, var för varm, kände sorg, tappade något, glömde något, sprang in i fel person, kom försent eller såg ut som kriget när jag kom fram till jobbet. Erik Hassle har dånat ur hörlurarna sedan klockan 07 och jag har fått mer kärlek dessa vakna timmar än på hela gårdagen. Jag känner mig duktig och ordentlig, men inte låst eller instängd. Mina vänner mår ovanligt bra och jag tar hand om mig själv på riktigt.
Costa Rica är ett faktum, surfskola till vintern, gitarren är avdammad och jag sjunger högt för mina grannar om kvällarna. Även när det inte är sol är det ovanligt varmt och mina nya skor är så fina att jag måste föreviga mina fötter med foton.

Som ni hör är jag som en Teletubby på crack, allt känns bara lätt och på väg någonstans. Jag tror att det är tanken på sol och värme, inflyttnings -och födelsedagsfester samt det faktum att jag har alla möjligheter i världen att göra precis vadsomhelst.

Älska dig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar