torsdag 13 mars 2014

Korrektion

Jag skulle vilja vara övertydlig så att ingen missuppfattar vad jag försöker säga. Jag är en i mängden, men ingen är som jag. Det finns människor omkring mig som jag skulle ta ner månen för och de finns de som har gjort mig illa i livet. Jag hatar ingen, inte ens de jag en gång älskat och blivit sårad av. Jag är inte trasig, kommer aldrig att vara, för trasig är en inställning snarare än någonting man bara blir. Ingen annan kan förstöra eller förgöra mig, bara jag själv om jag väljer att göra det. Det gör jag inte.
Alla som har dåligt samvete för att de gjort mig ledsen kan släppa det och gå vidare. Det finns inga andra vägar än framåt och hur ledsen jag än må verka, så vet jag i mitt hjärta att jag förtjänar bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar