onsdag 19 mars 2014

Karma

Jag vill berätta om hur livet kommer att bli, hålla om och klappa. Jag skulle vilja säga att livet är som en bank, alla goda investeringar kommer tillbaka någon gång. Någon gång kommer den kärlek som du projicerar ut att nå dig, av minst samma storlek som den kärlek som lämnade dig. Jag vet att cirkeln är allt.
Det här inlägget är för alla jag någonsin träffat som försöker göra andra glada, för alla mina vänner som överlevt och gått vidare när livet snarare känts som en spiral ner i jorden än det här runda och fina. Jag skriver för att jag vet saker och för att jag äntligen lärt mig att använda verktygen framför mig.
Det händer saker, det kommer aldrig att bli tyst för vi är energier som alltid kommer att vibrera.
En dag kommer karman att komma ikapp oss om den inte redan gjort det. Allt vi gjort oss förtjänta av. Att vara ledsen är en reaktion som, liksom fysisk svaghet, går att träna bort. För allt handlar egentligen om träning och inställning. Att vara ledsen för länge sänder ut fel signaler, glädje föder glädje. Det finns bara dalar så att det kan finnas berg och när vi inte får det vi tycker oss förtjäna så ska vi veta att det kommer.
Tänk glädje, ta hand om dig själv, vårda dina relationer och älska allt du hinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar