lördag 8 mars 2014

Känslor

Ibland går jag förbi ett mörkt skyltfönster och ser min egen profil, det blonda håret över halsduken och axlarna i kontrast till allt det svarta jag klär mig i. Jag tänker att jag ser ut att veta exakt vart jag ska och vem jag är. 
Jag tror inte att det är så svartvitt som vissa vill påstå, att man vill -eller är antingen det ena eller andra. Jag tror inte att man alltid är ledsen eller glad, rädd eller orädd, att man vill eller inte... Jag tror att man ibland vill en sak med hjärtat och en sak med hjärnan och jag tror att man kan vara förvirrad i hela sitt liv för att man har nya, oförklarliga känslor som tar över kroppen. Och det är jobbigt att testa nya saker, det är läskigt när kroppen reagerar på ett nytt sätt. Många människor går tillbaka till någonting som känns tryggare och mindre okänt, medan vissa testar att gå med det nya. Vem vet vem som blir lyckligast i slutändan? Jag tror den senare. 
Till hösten ska jag flytta, vart får vi se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar