söndag 30 mars 2014

Gott nytt år

Jag ska försöka att inte använda för många ord, ska försöka att på ett så enkelt sätt som möjligt förklara vad som hände med mig i fredags. Jag vill inte använda ord som komplicerat och svårt för det är det sista som det är. Jag avslutade ett år i fredags, några dagar tidigt. De som känner mig vet att jag räknar mina år från födelsedag till födelsedag, de är mina nyår. I fredags var det egentligen fem dagar kvar, men jag gjorde ett oplanerat avstamp på ett år som fått mig att vilja sitta på golvet i duschen, med knäna mot hakan och aldrig mer resa mig upp. Stundtals såklart, det har också varit ett ovanligt varmt och kärleksfullt år som startade i Malaysia och slutar här. 
Men i fredags då, då kände jag extrem lycka. Från ingenstans var jag bara glad i hela kroppen, i alla små mikroceller och kromosomer. Jag var fullkomlig. Jag träffade de jag skulle träffa, som på måfå men ändå så perfekt i tiden. Allt var som på sekunden uttänkt och jag hade ingen aning, följde bara med och allt blev underbart bra. Och när jag stod vid ett tomt korsvägen klockan 00.36 visste jag att det gamla året var över. För jag hade skrattat helhjärtat och naket, åt absolut ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar