tisdag 11 mars 2014

Drömmar

Jag har sovit väldigt lite på senaste tiden, på gränsen till inte alls vissa nätter och jag har drömt likadant dessutom. Jag vaknar av samma sak och googlar vad drömmen betyder. Jag förväntar mig inte att få svar, det handlar inte om vad man drömmer utan känslan man har när man vaknar. Obehag och en gripande känsla av övergivenhet. 
Natten till idag var den första natten jag drömde något annat, om gamla kärlekar och hem. Om tillgivenhet och förtroenden, tills att bildspelet i mitt undermedvetna stannade av och min nyaste katastrof kom in. Som att falla från en klippa och jag vaknade på sekunden. Det är över nu och att se tillbaka är meningslöst. 
Idag var jag utomhus och kände vårsolen, den brände inte men jag var varm. Jag har sparvar utanför mitt fönster som sjunger på morgonen och gräsmattan där min cykel står är plastgrön fastän den inte är av plast. 
Det kommer bli bättre, det kommer bli bättre, det kommer bli bättre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar